lunes, 6 de octubre de 2014

Hola!

Amb aquesta entrada queda inagurat el meu blog d l'assigantura de Processos i contextos educatius. Aquí aniré reflexionant sobre el que aprenguem amb la professora Gemma Tur i espero que sigui una experiència ben profitosa.

Abans de res, em presentaré ràpidament: el meu nom es Alba, soc llicenciada en Filologia Hispànica per la Universidad Complutense de Madrid -a més estic acabant un màster d'Estudis fònics pel CSIC- i, com és evident, m'he matriculat en aquest màster per intentar ser professora algún día -dic intentar perquè tots sabem que ara no és fàcil aconseguir una plaça-.

Na Gemma va parlar l'altre dia de la necessitat de transformar el sistema educatiu i que una eina necessària per fer això són les noves tecnologies. Potser sí s'ha de reformular una mica el sistema educatiu, però crec que els bons professors que a més de fer-te memoritzar també et fan pensar i aprendre ja existixen -i no crec que siguin només els que m'he trobat jo- i crec que hem d'aprendre molt d'aquesta gent i, al menys jo, donar-lis les gràcies; perquè si no fos per ells, jo no siria qui soc ni m'interesaria ara el món de l'educació. Dels professors que, com diu el company Toni Sánchez-Tirado al seu blog, ens han fet repetir les lliçons com a "papagayos", per suposat, no hem d'aprendre una altra cosa més que això no pot continuar passant a les aules. 

El error del sistema educativo de l'il·lustrador polonès Pawel Kuczynski.

Personalment, crec que no es necessari posar davant dels adolescents un ordinador per guanyar la seva atenció i interès, i que es poden fer classes on s'aprengui i on es disfruti amb un foli i un bolígraf; tot depèn del professor i dels seus recursos. Està clar que les noves tecnologies són un recurs més que s'ha de tenir en compte, però no hem de perdre el nord i aferrar-nos a elles com si fossin infalibles. Potser algú pensa que estic exagerant, i jo ara no puc parlar massa del sistema educatiu de Balears perquè els darrers vuit anys he viscut a Madrid i ara mateix conec millor el sistema d'aquesta comunitat que el de la nostra, però precisament a Balears crec que l'hemeroteca del darrer any em donarà la raó si dic que exagerada és l'obsessió que es té ara amb l'anglès, i d'altra banda, en el cas de Madrid al menys, amb les noves tecnologies: a cada institut volen tenir un ordenador per alumne, una tablet per alumne, una llançadora espacial per alumne... De veritat cal? Està bé poder accedir amb més facilitat que abans a una pantalla on veure un vídeo, però com he dit, no hem de perdre el nord. Es veritat que les TIC estan presents a la nostra vida diaria, però com elles, ens envolten moltes altres coses que no em d'oblidar, com per exemple el medi ambient, a la que tant perjudica el ràpid avanç de la tecnologia, com ja comenta la companya Carme Ramis al seu blog.


Tot i que el paràgraf anterior sona a que estic completament en contra d'aplicar les TIC a l'educació, no és així, i estiré encantada d'aprendre nous recursos a aquesta assignatura de Processos i contextos educatius. Poca cosa més a dir... Benvinguts i comencem!

No hay comentarios:

Publicar un comentario